လူငယ်သင်တန်းကျောင်းများ

  • ရည်ရွယ်ချက်

     

    နယ်စပ်ဒေသတိုင်းရင်းသားလူငယ်များ ဖွံ့ဖြိုးရေးသင်တန်းကျောင်းကို အောက်ပါရည်ရွယ်ချက်များဖြင့် ဖွင့်လှစ်ထားရှိပါသည်-

    ၁။

    ပြည်ထောင်စုတိုင်းရင်းသားလူငယ်များသည် ပညာရှာမှီးရင်းတိုင်းရင်းသားအချင်းချင်း ပိုမိုစည်းလုံးချစ်ခင်လျက် ပြည်ထောင်စု စိတ်ဓာတ်ခိုင်မြဲသည့် လူငယ်များဖြစ်လာ စေရန်။

    ၂။

    ပြည်ထောင်စုတိုင်းရင်းသားလူငယ်များသည် ပြည်ထောင်စုမပြိုကွဲရေး၊ တိုင်းရင်းသား စည်းလုံးညီညွတ်မှုမပြိုကွဲရေး၊ အချုပ်အခြာအာဏာတည်တံ့ခိုင်မြဲရေး တည်းဟူသော ဒို့တာဝန်အရေးသုံးပါးကို သက်ဝင်ယုံကြည်၍ ထိန်းသိမ်းစောင့်ရှောက်သောလူငယ်များ ဖြစ်လာစေရန်။

    ၃။

    ပညာရပ်များတတ်မြောက်၍ကျောင်းဆင်းပြီးသွားပါက မိမိဒေသတွင်ဖွံ့ဖြိုးရေးလုပ်ငန်း များပြန်လည်ဆောင်ရွက်စေရန်။

    ၄။

    နိုင်ငံတော်အတွက် ပညာရည်မြင့်မား၍စွမ်းရည်ပြည့်ဝသော မျိုးဆက်သစ်လူငယ်များ ဖြစ်လာစေရေး ပြုစုပျိုးထောင်

    လေ့ကျင့်ပေးရန်။

    ၅။

    နယ်စပ်ဒေသဖွံ့ဖြိုးရေးနှင့်နယ်စပ်ဒေသတွင် နေထိုင်သောပြည်သူလူထု၏ လူနေမှု အဆင့်အတန်း

    မြင့်မားရေးအတွက် ဆောင်ရွက် လိုသည့်စိတ်ဓာတ် ထက်သန်စေရန်။

    ၆။

    အေးချမ်းသာယာ၍ ခေတ်မီဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်သော နိုင်ငံတော်အဖြစ် တည်ဆောက် ရာတွင် စွမ်းစွမ်းတမံ ဆောင်ရွက်လိုသည့် စိတ်ဓာတ်များမွေးမြူပေးရန်။

  • လက်ခံရမည့် ကျောင်းသားအရည်အချင်း

         နယ်စပ်ဒေသတိုင်းရင်းသားလူငယ်များ ဖွံ့ဖြိုးရေးသင်တန်းကျောင်းများတွင် ကျောင်းသား၊ ကျောင်းသူအသစ်လက်ခံရာတွင် အောက်ပါအရည်အချင်းများနှင့်ကိုက်ညီသူများကို စိစစ်လက်ခံပါသည်-

    ၁။ ပြည်ထောင်စုသမ္မတမြန်မာနိုင်ငံတော်၏ နိုင်ငံသား ဖြစ်ရမည်။
    ၂။ နယ်စပ်ဒေသများရှိ မြို့/မြို့နယ်များနှင့်အလှမ်းဝေး၍ ဝေးလံခေါင်သီသည့် ကျေးရွာ များတွင် နေထိုင်ပြီး မိမိတိုင်းရင်းသားဘာသာစကား တတ်ကျွမ်းသူ ဖြစ်ရမည်။
    ၃။ မိဘမဲ့၊ မိမဲ့၊ ဘမဲ့၊ ဆင်းရဲနွမ်းပါးသည့် ကျောင်းသား/ကျောင်းသူများ ဖြစ်ရမည်။
    ၄။ အပိုဒ်(၃)ပါကျောင်းသား/ကျောင်းသူများထဲမှ ဉာဏ်ရည်မြင့်မားသူ၊ ပညာအခြေခံကောင်းမွန် သူ၊ ပညာလိုလားကြိုးစားသင်ယူလိုသူများ ဖြစ်ရမည်။
    ၅။ ကျန်းမာရေးကောင်းမွန်ပြီး ကိုယ်ခန္ဓာကျန်းမာကြံ့ခိုင်သန်စွမ်းသူများဖြစ်ရမည်၊ (နာတာရှည် ရောဂါရှိသူ၊ ကူးစက်ရောဂါရှိသူ၊ ကိုယ်လက်အင်္ဂါချို့ယွင်းသူ၊ စိတ်ရောဂါရှိသူ၊ ဦးနှောက်မဖွံ့ဖြိုးသူ စသည့် ကျန်းမာရေးချို့တဲ့သူများနှင့် တက်တူး(Tatto)ဆေးမှင်ကြောင်ထိုးထားသူများအား လက်ခံခြင်းမပြုရ)။
    ၆။ အသက်(၁၁)နှစ်မှ(၁၂)နှစ်အတွင်းရှိ ပဉ္စမတန်း ကျောင်းသား/ကျောင်းသူ များသာဖြစ်ရမည်၊ မိဘနှစ်ဦး(သို့)တစ်ဦး ကွယ်လွန်ကြောင်း အထောက်အထား တင်ပြလာပါက ဆဌမတန်းမှ အဌမတန်းအတွင်း တက်ရောက်နေသူဖြစ်ပြီး တက်ရောက်ခွင့်ရရှိရေး ဦးစီးဌာန(ရုံးချုပ်)သို့ အတည်ပြုချက် ယူရမည်ဖြစ်ပါသည်။
    ၇။

    သင်တန်းကျောင်းမှချမှတ်ထားသော စည်းကမ်းချက်များကို သိရှိနားလည်ပြီး လိုက်နာနိုင်သူ ဖြစ်ရမည်။

    ၈။

    ကျောင်းသား/ကျောင်းသူများသည် မိဘများဒေသပြောင်းရွှေ့ရာသို့ လိုက်ပါ ပြောင်းရွှေ့လိုသူများ မဖြစ်စေရ။

    ၉။ မိမိတို့ကျောင်းရှိ အိပ်ဆောင်ဝင်ဆံ့နိုင်မှုအပေါ်မူတည်၍ စိစစ်လက်ခံ သွားရမည်။

     

  • ရွေးချယ်မှုစနစ်

    နယ်စပ်ဒေသတိုင်းရင်းသားလူငယ်များ ဖွံ့ဖြိုးရေးသင်တန်းကျောင်းများအတွက် ကျောင်းသားများအား အောက်ပါဦးစားပေးစနစ်ဖြင့် သက်ဆိုင်ရာဒေသရှိ ကျောင်းကြီးကြပ်ရေးကော်မတီမှ စိစစ်ရွေးချယ်ပါသည်-

         ၁။  မိဘမဲ့

         ၂။   ဘမဲ့

         ၃။   မိမဲ့

         ၄။   ဆင်းရဲနွမ်းပါး

  • ပညာသင်ကြားပေးခြင်း

        တိုင်းရင်းသားလူငယ်ကျောင်းသားများအား စားဝတ်နေရေး၊ ပညာသင်ကြားရေးစရိတ်များ ကို ဦးစီးဌာနမှ ကုန်ကျခံပေးလျက် အလယ်တန်း၊ အထက်တန်းပညာများ သင်ကြားပေးပါသည်။ အထက်တန်းအဆင့်ပညာများ သင်ကြားရာတွင် စားမေးပွဲအထောက်အကူပြုသည့် အထူးထုတ် စာအုပ်များပေးပို့ခြင်း၊ အတွေ့အကြုံရင့်ကျက်သော ဆရာများဖြင့် အချိန်ပိုသင်ကြားပေးခြင်းတို့ ဆောင်ရွက်ပေးပါသည်-

    ၁၉၉၉-၂ဝဝဝ ပညာသင်နှစ်မှ ၂ဝ၂၁-၂ဝ၂၂ ပညာသင်နှစ်ထိ 

    နယ်စပ်‌ဒေသတိုင်းရင်းသားလူငယ်များဖွံ့ဖြိုး‌ရေးသင်တန်း‌ကျောင်းများ၏

    ပညာသင်နှစ်အလိုက် တက္ကသိုလ်ဝင်တန်းစာ‌မေးပွဲ‌အောင်မြင်မှုရာခိုင်နှုန်း

    စဉ်

    ပညာသင်နှစ်

    ‌ဖြေဆိုသူ

    ‌အောင်မြင်သူ

    ‌အောင်မြင်မှု
    ရာခိုင်နှုန်း

    ကျား

    ‌ပေါင်း

    ကျား

    ‌ပေါင်း

    ၁၉၉၉ -၂ဝဝဝ

    ၅၃

    ၂၄

    ၇၇

    ၇.၈ဝ

    %

    ၂ဝဝဝ -၂ဝဝ၁

    ၆၀

    ၄၀

    ၁၀၀

    ၁၅

    ၁၆

    ၁၆.ဝဝ

    %

    ၂ဝဝ၁ -၂ဝဝ၂

    ၉၀

    ၁၆

    ၁၀၆

    ၂၇

    ၂၈

    ၂၆.၄၁

    %

    ၂ဝဝ၂ -၂ဝဝ၃

    ၁၁၈

    ၂၂

    ၁၄၀

    ၂၀

    ၂၃

    ၁၆.၄၂

    %

    ၂ဝဝ၃ -၂ဝဝ၄

    ၁၆၆

    ၃၀

    ၁၉၆

    ၅၀

    ၁၂

    ၆၂

    ၃၁.၆၃

    %

    ၂ဝဝ၄ -၂ဝဝ၅

    ၁၇၉

    ၄၃

    ၂၂၂

    ၄၆

    ၁၂

    ၅၈

    ၂၆.၁၃

    %

    ၂ဝဝ၅ -၂ဝဝ၆

    ၂၀၈

    ၁၇

    ၂၂၅

    ၂၂

    ၂၃

    ၁ဝ.၂၂

    %

    ၂ဝဝ၆ -၂ဝဝ၇

    ၂၁၈

    ၂၄

    ၂၄၂

    ၆၇

    ၇၅

    ၃၁.ဝဝ

    %

    ၂ဝဝရ -၂ဝဝ၈

    ၂၂၄

    ၃၂

    ၂၅၆

    ၆၈

    ၇၃

    ၂၈.၅၁

    %

    ၁ဝ

    ၂ဝဝ၈ -၂ဝဝ၉

    ၂၀၇

    ၅၃

    ၂၆၀

    ၅၅

    ၁၄

    ၆၉

    ၂၆.၅၃

    %

    ၁၁

    ၂ဝဝ၉ -၂ဝ၁ဝ

    ၂၂၂

    ၈၄

    ၃၀၆

    ၆၆

    ၃၇

    ၁၀၃

    ၃၃.၆၆

    %

    ၁၂

    ၂ဝ၁ဝ -၂ဝ၁၁

    ၅၃၂

    ၁၀၇

    ၆၃၉

    ၂၀၀

    ၃၉

    ၂၃၉

    ၃၇.၄ဝ

    %

    ၁၃

    ၂ဝ၁၁ -၂ဝ၁၂

    ၄၆၇

    ၁၃၃

    ၆၀၀

    ၁၈၆

    ၆၂

    ၂၄၈

    ၄၁.၃၃

    %

    ၁၄

    ၂ဝ၁၂ -၂ဝ၁၃

    ၄၆၄

    ၁၂၉

    ၅၉၃

    ၁၃၅

    ၃၀

    ၁၆၅

    ၂၇.၈၂

    %

    ၁၅

    ၂ဝ၁၃ -၂ဝ၁၄

    ၅၁၈

    ၁၄၁

    ၆၅၉

    ၁၅၁

    ၂၄

    ၁၇၅

    ၂၆.၅၆

    %

    ၁၆

    ၂ဝ၁၄ -၂ဝ၁၅

    ၅၉၄

    ၁၄၀

    ၇၃၄

    ၁၇၄

    ၄၉

    ၂၂၃

    ၃ဝ.၃၈

    %

    ၁၇

    ၂ဝ၁၅-၂ဝ၁၆

    ၄၉၈

    ၁၈၅

    ၆၈၃

    ၁၅၅

    ၆၃

    ၂၁၈

    ၃၁.၉၂

    %

    ၁၈

    ၂ဝ၁၆-၂ဝ၁၇

    ၅၄၂

    ၂၈၁

    ၈၂၃

    ၁၅၄

    ၉၀

    ၂၄၄

    ၂၉.၆၅

    %

    ၁၉

    ၂ဝ၁၇-၂ဝ၁၈

    ၆၂၃

    ၄၄၇

    ၁၀၇၀

    ၁၉၀

    ၁၂၉

    ၃၁၉

    ၂၉.၈၁

    %

    ၂ဝ

    ၂ဝ၁၈-၂ဝ၁၉

    ၇၂၀

    ၅၆၄

    ၁၂၈၄

    ၂၂၃

    ၁၄၄

    ၃၆၇

    ၂၈.၅၈

    %

    ၂၁

    ၂ဝ၁၉-၂ဝ၂၀

    ၅၂၂

    ၄၆၂

    ၉၈၄

    ၂၃၀

    ၁၉၉

    ၄၂၉

    ၄၃.၆၀

    %

     ၂၂

    ၂ဝ၂၀-၂ဝ၂၁

    -

    -

    -

    -

    -

    -

     

     

    ၂၃

    ၂ဝ၂၁-၂ဝ၂၂

    ၄၂၃

    ၄၅၁

    ၈၇၄

    ၂၅၅

    ၂၈၂

    ၅၃၇

    ၆၁.၄၄

    %

     

    စုစုပေါင်း

    ၇၆၄၈

    ၃၄၂၅

    ၁၁၀၇၃

    ၂၄၉၄

    ၁၂၀၆

    ၃၇၀၀